Välkomna till oss på Brätte Ridskola!

08 JAN 2020 14:38
Här kan du läsa mer om oss!
  • Uppdaterad: 08 JAN 2020 14:38

Hos oss på Brätte Ridskola rider du på välutbildade ponnyer och hästar. Våra ridlärare är utbildade och har avlagt diplomering. Vi brinner för att lära ut ridning och hästkunskap, vi fortbildar oss regelbundet. För oss är det viktigt att erbjuda en trygg inlärningsmiljö på hästar som är trygga individer och lämpliga för sin arbetsuppgift. Säkerheten för elever och hästar är viktig för oss. Vi följer ridsportförbundets utbildningsplan.

Hos oss är du medlem i Vänersborgs Ryttarförening, vi är anslutna till Svenska Ridsportförbundet. I medlemskapet ingår en olycksfallsförsäkring hos Folksam.

Vi erbjuder ridlektioner för barn från 4 år, för dig som är nybörjare och som ridit tidigare. Vi har även hoppspecial samt dressyrspecial för dig som vill träna mer på en specifik gren.

Från 7 år kan man bli skötare på någon av våra ponnyer och hästar, då har du möjlighet att pyssla och rå om din favorit lite extra.

I stallet träffar du våra trevliga stallvärdar som mer än gärna svarar på frågor och hjälper till. Stallvärd kan man bli när man fyllt 12 år. Möjlighet finns även att gå tex förberedande ungdomsledarkurs och ungdomsledarkurs i Ridsportförbundets regi.

Utöver vår ordinarie lektionsverksamhet kan man på ridskolans ponnyer och hästar delta på träningstävlingar i hoppning och dressyr. På lov och semester anordnas kurser och läger. Vill du träna mer finns privatlektioner, då rider du ensam eller tillsammans med en kompis.

Vår ungdomssektion Cavaletti anordnar aktiviteter för barn och ungdomar tom 25 år, såsom rykttävling, käpphästhoppning och övernattning.

Våra extra aktiviteter kan du läsa om på vår Facebook eller här på hemsidan.

Varmt välkommen att kontakta oss via mail This is a mailto link eller på vår telefontid vardagar mellan klockan 14.30-15.00 på 0521-189 00.

Idrottsrabatten

VÅRA SPONSORER: