Återbetalning av ryttarlicens

Återbetalning av ryttarlicens KRITERIER FÖR ÅTERBETALNING AV RYTTARLICENSER (t o m nationell nivå)

Licensavgiften återbetalas vid styrkt deltagande på minst 10 tävlingar inom respektive licens.

Alternativ, Minst 4 st placeringar i LB dressyr eller 1.10 hoppning på lägst regional nivå (stor häst) Minst 4 st placeringar i LB dressyr eller 0,80 klass på lägst regional nivå.(kat B ponny) Minst 4 st placeringar i LB dressyr eller 0,90 klass på lägst regional nivå (kat C ponny) Minst 4 st placeringar i LB dressyr eller 1.00 klass på lägst regional nivå (kat D ponny)

Ryttaren skall också aktivt bidra till VRF´s tävlingsverksamhet, detta skall ske genom ideell insats, t.ex. hjälpa till vid klubbens tävlingar, grenledare/lagledare, målning/reparation av hindermateriel, deltagande på möten (tävlingssektionen, styrelsen mm.) allt arbete som gynnar klubbens verksamhet. Minst 25 tim ideellt engagemang skall ha utförts.

Du skickar din ansökan senast den 31/12 till This is a mailto link och bifogar ett resultatutdrag från TDB samt en redogörelse för din ideella insats i föreningen. Ryttaren som ansöker återbetalning av licens ansvarar själv för ovanstående.

Föreningen förbehåller sig rätten att avslå ansökan eller sänka beloppet även om samtliga kriterier är uppfyllda om ekonomiska medel att återbetala licenser saknas.

Uppdaterad: 06 JAN 2019 18:54

Idrottsrabatten